Ana Sayfa Girişimcilik İTÜ, Tuşpa Mimarlık ve Bilgi Üniversitesi'nden TÜBİTAK Desteği ile Mekansal Kurgu Oyunu:...

İTÜ, Tuşpa Mimarlık ve Bilgi Üniversitesi’nden TÜBİTAK Desteği ile Mekansal Kurgu Oyunu: SpaceChase

İstanbul Teknik Üniversitesi, Tuşpa Mimarlık ortaklığı kapsamında Bilgi Üniversitesinin desteği ve TUBİTAK Ardeb Araştırma destek fonu ile mimari tasarım oyunu “SpaceChase Game “geliştirildi.

SpaceChase MİMARİ TASARIMA MERAKLI HERKESİN İLGİSİNİ ÇEKECEK BİR OYUN.

Oyuncular konut, restoran, kreş gibi birçok mekânı kurgusunu çözmeye davet ediliyor. Seçilen mimari yapının araştırma & senaryo sürecinde kullanıcılara gerçek zamanlı bilgi akışı sağlanıyor. Oyun kullanıcısına mekanlar arası ilişkiler kurgularken “kanıt temelli tasarımlar “ortaya çıkarıyor.

SpaceChase mekânı okumaya, çözümlemeye yönelik çeşitli temsil-analiz yöntemlerinden yararlanan, Mekân Dizimi ve çizge teorisi temelli bir yazılım altyapısı kullanıyor. 

AKADEMİK VE PROFESYONELLERDEN OLUŞAN EKİBİN 16 AY SÜREN ARAŞTIRMALARI SONUCUNDA OYUN HAYATA GEÇİRİLİYOR. 

Oyunun teknik ve yazılım desteğini PC ve konsol oyunları ile oyun teknolojileri üreten, geliştirici odaklı oyun stüdyosu Nowhere Studios, arayüz tasarımını ise EDL, senaryolaştırmayı Emre Kuzuoğlu üstleniyor. Mimari Kodlama ortamı Grasshopperda çalışan SC Eklentisi ise Oğulcan Üneşi tarafından geliştiriliyor.

İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Pelin Dursun Çebi uygulamanın mimari eğitime olan olumlu katkısını; 

“Tasarım sürecinde grafik-teorik temelli araçların yaratıcı bir şekilde kullanılması, düşüncelerini “yaparak” geliştiren, “yaptıklarından öğrenen” mimarlar için önemlidir. Mekânsal organizasyonların bilimsel anlamda ölçülmesine ve bir tasarım verisi olarak sürece aktarılmasına odaklanan, bu tür deneysel çalışmalar çok değerli. Mimarlara tasarlarken birlikte düşünebilecekleri araçlar olarak yardımcı oluyor.” diyerek açıklıyor.

Tuşpa Mimarlık kurucusu Mimar Nilüfer Kozikoğlu ise uygulamanın mimarlık sektörüne olan faydası hakkında şunları söylüyor: “SpaceChase mimari tasarım kararlarını görselleştirmek ve mimari programa yönelik potansiyelleri ortaya çıkarmak için senaryoların geliştirilmesinde çoklu versiyonların hesaplanmasına ve değerlendirilmesine fırsat tanıyor. Mekânsal kurgunun iterasyona dayalı “skeç” yani karara dönüşmesini haller, senaryolar ve ambiyans yani fonksiyon ve algı ekseninde eğlenceli ve pratik şekilde ortaya çıkarıyor.” 

İstanbul Bilgi Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Tuğrul Yazar, projenin dijital eğitim ve deneyimsel katkısı ile ilgili şunları ekliyor;”Geliştirilen oyun ve yazılım eklentisi, mimarlık okullarındaki tasarım stüdyolarında kullanılabilecek pratik bir araç setidir. SpaceChase Game öğrenciler için kolay anlaşılan bir uygulamaya dönüştürülebileceğini ön görebiliyorum.”Şu an gönüllü öğrenci atölyelerinde oynanmaya başlanan SpaceChaseoyunu dijital platformda kullanıcıları ile ücretsiz olarak buluşmaya hazırlanıyor.

Projeye gönüllü katılmak isteyen profesyonel mimarlar veya mimarlık öğrenciler mekandizimitasarimi@gmail.com adresine başvurularını gönderebilir, duyurular için @spacechasegame sosyal medya hesaplarını takip edebilirler.

BENZER HABERLER

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

1,220BeğenenlerBeğen
1,904TakipçilerTakip Et
1,340TakipçilerTakip Et

SON HABERLER

Tüm İmzalama Çözümleri Tek Platformda – Herkesin Bir Asistanı Olacak!

Günlerce süren imzalama süreçleri artık emek, zaman ve nakit kaybına neden olmayacak. İşlerin aksamasını veya beklemesini istemeyen bireyler ve şirketler, imza ve...

İthal Kamyon Çekici Pazarının Geleneksel Birincisi: MAN

MAN, pandeminin getirdiği zorlu koşullara karşın Türkiye ithal kamyon çekici pazarındaki geleneksel birinciliğini 2020 yılında da sürdürdü. İleri teknolojisi, üstün performans ve...

KKTC’nin Yerli Otomobili “GÜNSEL” Halkla Buluşuyor

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin yerli ve milli otomobili GÜNSEL, halkla buluşuyor. Son üç aydır başta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı Ersin Tatar...

GSK ve Vir Biotechnology COVID-19’a Karşı ACTIV-3 Antikor Tedavisi Çalışmasına Başladığını Duyurdu

GSK ve Vir Biotechnology, hastaneye yatırılmış erişkin COVID-19 hastalarında ACTIV-3 çalışmasına başladıklarını duyurdu. Başlatılan Faz 3 çalışmasıyla VIR-7381 isimli antikor tedavisinin etkililiği...

AppGallery’nin Yeni Görünümünü Keşfedin!

Huawei, akıllı telefon kullanıcılarına binlerce uygulama ve oyunu keşfetmenin yeni yollarını sunan AppGallery’nin yeni arayüzünü tanıttı. Yeni arayüzüyle AppGallery, geliştiricilerin kullanıcılarla daha...