Ana Sayfa İnternet Finans Teknolojileri Milyar Dolarlık Bir Endüstri Olan Online Oyun Ekonomisi Büyümeye Devam Ediyor

Milyar Dolarlık Bir Endüstri Olan Online Oyun Ekonomisi Büyümeye Devam Ediyor

Sadece birkaç on yıl içinde, çevrimiçi oyun dünyası oldukça büyük bir popülerlik yakaladı ve ekonomik olarak da hızlı bir büyüme yaşıyor. 2019 yılında 152 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olan 2022 yılına kadar 196 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilen bu sektör, şimdilerde dünyanın en hızlı büyüyen endüstrilerinden biri olarak kabul ediliyor.

Çevrimiçi oyunların yakın tarihimizdeki gelişimi:

  • 1990’lar: Çevrimiçi oyunlar internetin artan kullanılabilirliği nedeniyle hızla popülerlik kazanmaya başladı.
  • 2003: Dijital mağaza olan Steam piyasaya sürüldü. Bu gelişme oyuncuların çevrimiçi oyun satın almalarına ve incelemeleri için olanak sağlandı.
  • 2004: 10 milyondan fazla aktif aboneliği bulunan ilk devasa çok oyunculu çevrimiçi oyun (MMO) olan World of Warcraft piyasaya sürüldü.
  • 2007: Çevrimiçi oyunlar mobil ortama geçmeye başladı. Bu sayede çevrim içi oyunlar için yeni bir platform ve büyüme alanı açıldı.
  • 2009: Minecraft piyasaya sürüldü ve satılan 176 milyon satış adetiyle ile tarihin en çok satan video oyunlarından biri haline geldi
  • 2009: Apple, iPhone uygulamaları için Uygulama İçi Satın Alma özelliğini duyurdu
  • 2015: Çevrim içi oyun sektörü dünya çapında 1,5 milyar oyuncu sayısına ulaştı.
  • 2016: Artırılmış gerçeklik oyunu Pokémon Go piyasaya sürüldü ve piyasa çıktığı ilk ayında fazla geliri elde eden çevrim içi oyun oldu.
  • 2019: Google, oyuncuların konsol olmadan oynamasına izin veren bir bulut oyun hizmeti olan Stadia’yı yayınladı

Tarihsel gelişime bakıldığında teknolojik gelişmelerin bu sektöre çok büyük bir büyüme alanı yarattığını görmek mümkün.

2018 yılına gelindiğinde 138.7 milyar dolarlık çevrimiçi pazar büyüklüğü yaklaşık %10 luk bir büyüme oranı ile 2019 yılında 152.1 milyar dolar seviyesine ulaştı.

Çevrimiçi oyun piyasasının ekonomik büyüklüğünün önümüzdeki yıllarda hangi seviyede olacağına dair tahminler.

Bu devasa ekonomi oyunların oynandığı platformlara göre de değişiklik gösteriyor. Bu değerin içindeki en büyük paya ise mobil oyunlar sahip. Öyle ki mobil çevrimiçi oyunlar 2019 yılında 68,5 milyar dolar gelir elde ederek o yılın toplam gelirinin %45 lik değerine ulaştı. 2022 yılı tahminlerinde bu oranın % 49 olması bekleniyor. Bu büyük endüstrinin nispeten yeni bir segmenti olmasına rağmen, mobil oyunlar şaşırtıcı bir oranda gelişti ve 2.4 milyar insan 2019’da mobil cihazlarda oyun oynuyor.

Çevrimiçi oyun ekonomisinin ülkelere göre dağılımına bakıldığında ise ABD 36.9 milyar dolar Çin ise 36.5 milyar dolar ile en büyük paya sahipler.

Gelişen teknolojiler sanal gerçeklik, bulut oyun ve gerçek zamanlı kişiselleştirme kavramlarının ortaya çıkmasına dolayısıyla çevrimiçi oyun dünyasının da sınırsız olanaklara sahip olduğunu gözler önüne seriyor. Gelecek yıllar bu sektörün çok daha büyük boyutlara ulaştığını göreceğimiz yıllar olacak.

Kaynak: Visualcapitalist

BENZER HABERLER

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

1,220BeğenenlerBeğen
1,904TakipçilerTakip Et
1,340TakipçilerTakip Et

SON HABERLER

Öğrencilerin Çıplak Fotoğraflarını Çalan Okul Müdürü 27 Milyon Tl Para Cezasına Çarptırıldı

ABD’de öğrencilerin telefonlarına el koyarak çıplak fotoğrafları indiren ve internette satışa çıkaran okul müdürü, 3,6 milyon dolar (26 milyon TL) para cezasına...

İletişimin Devlerinden Yerli İş Birliği! Turkcell, Türk Telekom Ve Vodafone Yerli Uygulamalar İçin Güçlerini Birleştirdi

Türkiye’nin teknoloji öncüleri Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone yerli mesajlaşma ve sosyal medya uygulamaları için dev bir iş birliğine imza attı. Bu...

Ekin SPOTTER’a CES’ten İnovasyon Ödülü

Geleceğin dijital kabiliyetlerini bugünden akıllı şehirlere kazandıran Ekin Smart City Solutions, dünyaca ünlü tüketici elektroniği fuarı CES 2021’nin Akıllı Şehir kategorisinde İnovasyon...

Türkiye’de 3D Yazıcı Kullanma Yaşı 6’dan Başlıyor

Dünyayı değiştiren teknoloji 3D yazıcı, Türkiye’de yerli ve milli sermaye tarafından Zaxe adıyla üretiliyor. 2015 yılında ‘Türkiye’nin de global bir 3D yazıcısı...

Türkiye’nin Uydu Haberleşme Hizmetleri Sektör Büyüklüğü 1 Milyar Dolar Olmalı!

Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği (TELKODER) “Türkiye’de Uydu Haberleşme Hizmetleri- Küresel Uydu Hizmetleri Pazarında Nasıl Yer Alabiliriz?” başlıklı raporunu yayınladı. Türkiye uydu haberleşme hizmetleri...