Ana SayfaBilimKoronavirüs'le Mücadelede Bilgisayar Oyunları

Koronavirüs’le Mücadelede Bilgisayar Oyunları

Koronavirüs nedeniyle okullar tatil oldu, 20 yaş altı çocuk ve gençlerin sokağa çıkması ülkemizde yasaklandı ve bu sürecinin ne kadar devam edeceğini kimse bilmiyor. Bu yeni durumda ebeveynler hem iş hem de tam zamanlı öğretmenlik sorumluluklarıyla aynı anda baş etmek zorunda kaldı. Bu durumda özellikle yoğun çalışan insanlar, ev hayatında daha da zorlu süreçler geçirmeye başladı. Bir yandan iş, bir yandan öğretmenlik, bir yandan ev bakımı, temizlik, yemek…

Birçoğumuz çocuklarımıza bakarken çalışmaya devam etmek zorunda olduğumuzdan, bu boşluğu doldurmak için yeterli boyama kitabı, matematik çalışma kitabı, masa oyunu ve bu gibi vakit geçirecek ürünlere sahip olamayabiliriz. Ekranlardan genellikle kaçınılırken, ebeveynler deyim yerindeyse şapkadan tavşan çıkarmaya çalışıyor. Bu nedenle, çok oyunculu video oyunları, evdeki sıkıntı nöbetlerinin ve sosyal aktivite eksikliğinin bir kısmını kolaylaştırmaya yardımcı olabilir.

multiplayer-teknorex-teknoloji

Okulun eksikliğini nasıl gidereceğiz?

Okulda çocuklar için zihinsel, fiziksel ve yaratıcı olarak onlara uygun faaliyetlerin planları tüm yıl için yapılmış durumdaydı. Okul aynı zamanda çocuklar için sosyalleşme ve arkadaş edinme yeri.

Çocukluk döneminde uzun süreli sosyal izolasyonun yetişkinlikte, hastalık riskleri, düşük eğitim düzeyi, psikolojik problemler, sürekli sosyal ve duygusal zorluklarla bağlantılı olduğu kanıtlanmıştır. Mevcut durumun böyle olumsuz ve kalıcı bir etkiye sahip olacak kadar uzun sürmesi beklenmese de, önerilen sosyal mesafenin etkisini ve bir çocuk için yalnızlığın ne olduğunu anlamak ebeveynler için önemlidir.

Çocuklar yalnızlık hissini yaşlarına göre farklı nedenlerle hissetmektedirler. Ergenlik öncesi çocuklar oynayacak akran eksikliğinden dolayı yalnızlık hissederken, ergenler duygularını ve düşüncelerini paylaşamazlarsa yalnızlık hissederler.

Sosyal temas ihtiyacını hafifletmek için, çocuklarınızın planlı bir şekilde çevrimiçi çok oyunculu oyunlar aracılığıyla okul arkadaşlarıyla bağlantı kurmalarına ve sosyalleşmelerine izin vermek, faydalı olabilir.

Oynayarak öğrenme ve sosyalleşme

1990’larda, çok oyunculu(multiplayer) oyun, Birinci Kişi Nişancı’nın (FPS) basit bir uzantısıydı, burada amaç hayatta kalmak için basit mekaniklerdi. Günümüzdeki çok oyunculu oyunlarda ise oyuncuların oyun dünyasında ortaya çıkan engellerin üstesinden gelmek için takımlarda birlikte çalışabilecekleri ve çok daha yapıcı ve işbirlikçi bir deneyimdir. Bir ejderhayı kesmek için 150 kişinin aynı anda 20 dakika boyunca senkronize bir şekilde savaşması veya 200’er kişiden oluşan 3 farklı ırkın, yani 600 kişinin aynı anda bir haritaya hakim olmaya çalışması, çok oyunculu oyunların devasa örneklerindendir.

Örneğin, Portal 2 oyununda portallar(geçitler) oluşturarak bir laboratuvardan kaçmaya çalışıyorsunuz. Bulmacaları çözmek için iki oyuncunun birlikte çalışması gerekiyor. Portal 2 gibi bulmaca çözme oyunları, hem çocuklar hem de yetişkinler için uygundur. Bu oyun gelişmiş bilişsel ve problem çözme becerilerinin yanı sıra öz benlik saygısı ve sosyal iletişim becerileri sağlar.

singleplayer-teknorex-teknoloji

Grupların karşılıklı fayda için birlikte çalıştığı, hem oyun içinde hem de oyun dışında topluluklar oluşturulabilen çok sayıda, çok oyunculu oyun mevcut. Nintendo Switch’te bulunan Animal Crossing New Horizon, oyuncuların adalarının sakinleriyle topladığı, yapılar inşa ettiği ve sosyalleştiği bir ada macerasını yaşatıyor.

Çocukların arkadaşlarıyla buluşup adalarını keşfedebilecekleri çok oyunculu seçenekler de var. Nintendo, oyun oynamanın ‘iyi ve temiz’ bir eğlence olmasını sağlamak için birçok kısıtlama ve ebeveyn kontrolüne sahip.

Yönetim kabiliyeti ve sorumluluk alma

Bu çok oyunculu oyunların her açıdan mükemmel olduğunu söylemek doğru değil. Oyuncular siber zorbalık ve kötü davranış gibi bazı problemlerle karşı karşıya kalabilirler.

Normalde, sosyal medya yanlısı çevrimiçi davranışı teşvik etmek okullarla işbirliği halinde olan ebeveynin sorumluluğundadır. Ebeveynler ise çocukların evde dijital faaliyetlerini takip etmekle yükümlüdür. Bu yeni gerçekte, artık bir çocuğun çevrimiçi aktivitelerini, oyun oynarken ve çevrimiçi arkadaşlarla iletişim kurarken güvenli kalmasını sağlamak ebeveynin sorumluluğudur.

Mesela oyun konsolunun oturma odasına taşınmasını ve oyunların yaşa uygun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Bununla birlikte, ‘Animal Pass’ gibi çocuklara yönelik birçok oyunun ebeveyn denetimi ayarları vardır. Böylece çocuklarınızın kiminle etkileşime gireceğini kontrol edebilirsiniz.

Uygun bir gözetim ve denetim ile, çocuklarınız çevrimiçi ortamda güvenli bir şekilde oynayabilmeli, arkadaşlarıyla buluşabilmeli ve bu yeni gerçeklikte yüksek kaliteli arkadaşlıklar kurmaya devam edebilmelidir.

BENZER HABERLER

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

spot_img
1,220BeğenenlerBeğen
2,078TakipçilerTakip Et
1,340TakipçilerTakip Et

SON HABERLER